CinemaBlog: 'Storm'

De wind neemt toe en verandert in een heuse januaristorm, ook de allerlaatste blaadjes die zich tot nu stevig vast grepen verliezen het. Overal dwarrelen deze laatste krachtpatsers, overblijfselen van de herfst, om mijn hoofd. Ieder kiertje weet hij te vinden en het fluitende geluid maakt mij onrustig. Mijn werkdag zit erop en ik wil rust en dat stormachtige weer maakt mij nou juist onrustig.

 

Eenmaal thuis nestel ik mij met een warme kop thee en een dekentje in de hoek van de bank. Op het scherm van mijn telefoon verschijnt een pop up, de nieuwe film agenda van de bios. Met de warme kop thee in mijn handen loop ik naar mijn kledingkast en zoek een behaaglijk vest, het idee om weg te kruipen in een donkere bioscoopzaal speelt door mijn hoofd. Ik open de mail en bekijk het filmoverzicht hoewel ik eigenlijk vooral deze storm wil ontvluchten en de film secundair is, screen ik het programma. Half vier, Bohemian Rhapsody, zo fijn dat die nog draait. Voor de feestdagen geen tijd gehad en door de feestdagen ook niet. Dit is mijn moment. Ik check mijn horloge, nog een half uur, mijn thee giet ik door mijn keel en trek mijn vest aan. Snel loop ik nog even naar de badkamer om een borstel door mijn verwaaide haren te halen. Mijn tas heb ik nog niet uitgepakt, snel trek ik mijn schoenen en jas aan en trek de deur achter mij dicht.

 

Een harde windvlaag stuwt mij richting auto of is het mijn enthousiasme, hoe leuk is het om zo ongepland in de middag naar een matineevoorstelling te gaan. Van binnen borrelt er een lach op, ik heb er zin in. Tien minuten voor aanvang nestel ik mij op mijn plekje in de bioscoopzaal. Hier geen spoortje van de storm, ik druk op het knopje en al snel komt er een leuke krullenbol aan die mijn bestelling opneemt. Ik bestel een warme choco met popcorn en het genieten begint, in alle rust en geen zuchtje wind.         

 

A. Theijssen

 

Filmliefhebber, Blogger, Coach en eventplanner

Reactie schrijven

Commentaren: 0