CinemaBlog: Baantjer

De Nederlandse politieserie Baantje, gebaseerd op de boeken van Appie Baantjer was een succes op de Nederlandse Televisie, het was een van de best bekeken series. De 12 seizoenen duren de serie is op verschillenden kanalen uitgezonden op de Nederlandse maar ook de Belgische televisie.

 

Het duo De Cock (Waldemar Torenstra) en Montijn (Tygo Germandt) stuit op een moordzaak als ze een lijk vinden. Dit komt de politiechef (Peter Bolhuis) uitermate slecht uit en steekt hier het liefst zo min mogelijk tijd in. Dit om de kroning van prinses Beatrix die over enkele dagen is zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen. Heeft de moord te maken met de kroning, is het toeval dat het lijk zo vlak voor de kroning gevonden wordt?

 

 

Baantjer vroeger had ik al weleens wat gezien van de serie, zelf vond ik deze altijd erg leuk. Daarom was ik geïnteresseerd in de film. De trailer sprak mij wel aan, maar wat ik meestal heb met vooral Nederlandse films is dat de leukste stukken al te zien zijn in de trailer. In het geval van Baantjer was dit zeker niet het geval. Vanaf dat de film begon heeft deze mijn volle interesse gehad, de verhaallijn blijft spannend tot het einde.

 

Door de film heen worden veel woordgrapjes gemaakt en wat simpelere humor, persoonlijk hou ik hiervan en kon er dan ook erg om lachen. Verder nam muziek en het geluid nam mij ook goed mee door het verhaal heen.

Hou jij van misdaad, drama en was jij vroeger al fan van Baantjer, dan is deze film zeker de moeite waard!

 

 

Een leuk extraatje voor de medewerkers van de Nationale Politie.  Op vertoon van hun politie-identificatie krijgen zij in vier Amsterdamse bioscopen het tweede kaartje voor de film Baantjer gratis. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0