CinemaBlog: Even een beetje zon pakken bij Verliefd op Cuba

Met smart is het wachten op de eerste voorjaarsdag en de krokusvakantie staat alweer voor de deur. Voor sommigen zijn de koffers al van zolder gehaald die gevuld gaan worden met zomerse outfitjes of skikleding om op een vakantiebestemming te gaan genieten van de zon. Helaas is dat voor mij op dit moment niet weggelegd, geen zonnige vakantie op een paradijselijk eiland en ook geen actieve vakantie op met sneeuw bedekte bergen en een heerlijke winterzon.

Ik moet het voorlopig doen met het Nederlandse voorjaar, veelal koud, nat, winderig en hier en daar een verdwaalde zonnestraal. De krokussen en sneeuwklokjes piepen boven de grond uit, het eerste teken dat de lente in aantocht is.

 

Voor het zonnige gevoel plan ik een bioscoop bezoekje in. De bioscoop is misschien niet de meest voor de hand liggende plek, aangezien ik geen zonnebank typetje ben, zoek ik op mijn manier de zon op. Dat doe ik dit keer met een leuke zomerse feelgood, gefilmd op het zonnige eiland Cuba, “Verliefd op Cuba”.

 

Na het succes van de film “Verliefd op Ibiza”, in 2013 de best bezochte Nederlandse film van dat jaar, komt de Nederlandse filmregisseur en producent, Johan Nijhuis, nu met een nieuwe zwijmel en party film. Gefilmd op het communistische eiland Cuba. Dat belooft in ieder geval zonnige scènes en mooie plaatjes van Havana. Zo waan ik mij toch een beetje in tropische sferen, op wel een heel bijzondere locatie 😉

 

 

Verliefd op Cuba is vanaf 14 februari (Valentijnsdag) te zien in de bioscoop. Bij Cinemajestic gaat de film al een dag eerder in première met de ladiesnight, op woensdag 13 februari.