Recensie: Going in Style

Oscarwinnaars Morgan Freeman (79 jaar), Alan Arkin (83 jaar) en Michael Caine (84 jaar) spelen samen in deze misdaadkomedie, nu het nog kan. Want jong zijn ze absoluut niet meer, samen hebben ze in maar liefst 388 films gespeeld. Zijn ze goed voor 4 oscars en daarnaast 11 oscar nominaties. Een mooie verzameling dus. De film is geregisseerd door Zach Braff, die vooral bekend is als acteur uit de komedie serie Scrubs, waar hij de rol vertolkt van niemand minder dan Dr. John 'J.D.' Dorian. Naast deze topacteurs wordt de cast aangevuld door Matt Dillon, John Ortiz en Christopher Lloyd. Beloofd van tevoren veel goeds!

De film gaat over drie vrienden die ‘’genaaid’’ worden door hun bank en hun pensioenfonds daardoor kwijt raken. Joe (Michael Caine) kan zijn hypotheek niet meer betalen en Willie (Morgan Freeman) heeft geld nodig voor een nieuwe nier die hij nodig heeft om te overleven. Nadat Joe getuige is geweest van een bankoverval en zag hoe makkelijk het de overvallers afging, komt hij met het idee om met zijn twee vrienden hun bank te overvallen en het geld te stelen wat hun bank van hun heeft afgepakt.

Tegenwoordig kunnen we er niet meer om heen dat de oude generatie in komedies wil spelen, helaas gaat dat vaak mis, waar Robert de Niro flopte als Dirty Grandpa en Last Vegas te flauw was. Going in Style is gelukkig anders, de humor is gepast en leuk. Waar Morgan Freeman en Alan Arkin vooral voor de dosis humor zorgen, zorgt Michael Caine voor het balans in de film met serieuze uitspraken. Wat er voor zorgt dat het een geslaagde misdaadkomedie is geworden.

Gaat het deze mannen lukken om hun bank te overvallen, en anders wat hebben ze te verliezen met hun leeftijd:

Worst comes to the worst, we get caught, we get a bed, three meals a day, and better health care than we got now.

Conclusie: 3 sterren