Recensie: Live By Night

Ben Affleck heeft al zijn kwaliteiten in de strijd gegooid om van deze film een succesvol misdaad drama te maken. Hij speelt niet alleen de hoofdrol maar heeft deze film ook geschreven, geregisseerd en geproduceerd. Maar is dat gelukt met deze sterrencast? Voor de kijkers die graag een nieuwe Godfather of Scarface willen zien zullen toch een beetje teleurgesteld de zaal verlaten, waar de meeste maffia/gangster films lange dialogen hebben, iconische slechteriken en de film rond de drie uur duurt, is dit project toch echt anders. De film duurt iets langer dan twee uur en de Tommy Gun kogels vliegen om je oren, de gesprekken zijn kort (soms flink grof afgekapt) en de ene one liner volgt de andere, wat wel voor het snelle tempo in de film zorgt.

De film speelt zich af eind jaren ‘20 tijdens de drooglegging. De film begint in Boston maar speelt meeste tijd af in Tampa. Joe Coughlin (Ben Affleck) is de jongste zoon van de Boston politie commissaris (Brendan Gleeson). Na een eerlijk leven te hebben gehad en hebben gevochten in de oorlog gooit hij zijn leven om en zou hij nooit meer van iemand opdrachten uitvoeren, hij wordt outlaw in Boston en wil hij niets te maken hebben met het gangster leven in de stad. Maar voor hoe lang gaat dat goed, zeker als je laat verleiden door de vriendin van één van de grootste gangsters van de stad. Noodgedwongen gaat hij naar Tampa en wordt hij de gangster die hij niet wou worden.

Waar Affleck in The Accountant overtuigend was als autistische huurmoordenaar en hij in Gone Girl natuurlijk fantastisch speelde komt hij hier toch echt wat te kort.

Niet te min kijkt de film lekker weg, en kan je zeker genieten van extreme executies, achtervolgingen en vrouwelijk schoon.

Sleep By Day…  Live By Night!